Oferta pracy

  • 2024-10-14, 09:50
  • MGOPS Katarzyna Albartowicz
Oferta pracy

OFERTA PRACY- asystent rodziny

Kierownik Miejsko -Gminnego Ośrodka Pomocy Społecznej
w Młynarach ogłasza nabór na wolne stanowisko:

ASYSTENT RODZINY – W WYMIARZE ¾ ETATU

 

Asystentem rodziny może być osoba która:

  1. posiada:
    a) wykształcenie wyższe na kierunku pedagogika, psychologia, socjologia, nauki o rodzinie lub praca socjalna lub

  2. b) wykształcenie wyższe na dowolnym kierunku uzupełnione szkoleniem z zakresu pracy z dziećmi lub rodziną i udokumentuje co najmniej roczny staż pracy z dziećmi lub z rodziną lub studiami podyplomowymi obejmującymi zakres programowy szkolenia określony na podstawie art. 12 ust. 3 ustawy z dnia 9 czerwca 2011 r. o wspieraniu rodziny i systemie pieczy zastępczej i udokumentuje co najmniej roczny staż pracy z dziećmi lub rodziną

  3. c) wykształcenie średnie lub średnie branżowe i szkolenie z zakresu pracy z dziećmi lub rodziną, a także udokumentuje co najmniej 3-letni staż pracy z dziećmi lub rodziną; nie jest i nie była pozbawiona władzy rodzicielskiej oraz władza rodzicielska nie jest jej zawieszona ani ograniczona;

  4. wypełnia obowiązek alimentacyjny - w przypadku gdy taki obowiązek
    w stosunku do niej wynika z tytułu egzekucyjnego;

  5. nie była skazana prawomocnym wyrokiem za umyślne przestępstwo lub umyślne przestępstwo skarbowe;

  6. nie figuruje w bazie danych Rejestru Sprawców Przestępstw na Tle Seksualnym z dostępem ograniczonym;

  7. posiada dobrą znajomość przepisów prawa z zakresu:

  • wsparcia rodziny i systemu pieczy zastępczej,

  • pomocy społecznej,

  • przeciwdziałania przemocy w rodzinie,

  • przeciwdziałania alkoholizmowi i narkomanii,

  • prawa pracy,

  • prawa rodzinnego.

Wymagania dodatkowe:

  • wysoka kultura osobista,

  • znajomość obsługi komputera i programów biurowych,

  • umiejętność współpracy z klientem, w szczególności z klientem trudnym,

  • umiejętność nawiązywania współpracy z innymi jednostkami i instytucjami,

  • prawo jazdy kat B.

  • samodzielność w działaniu oraz wykazywanie własnej inicjatywy,

  • umiejętność zachowania bezstronności w kontakcie z rodziną,

  • empatia, kreatywność, odporność na stres, asertywność,

  • poczucie odpowiedzialności,

  • nieposzlakowana opinia,

  • umiejętność współpracy w zespole.

Zakres wykonywanych zadań na stanowisku:

  1. opracowanie i realizacja planu pracy z rodziną we współpracy z członkami rodziny i w konsultacji z pracownikiem socjalnym, o którym mowa w art. 11 ust. 1 ustawy z dnia 9 czerwca 2011 r. o wspieraniu rodziny i systemie pieczy zastępczej;

  2. opracowanie, we współpracy z członkami rodziny i koordynatorem rodzinnej pieczy zastępczej, planu pracy z rodziną, który jest skoordynowany z planem pomocy dziecku umieszczonemu w pieczy zastępczej;

  3. udzielanie pomocy rodzinom w poprawie ich sytuacji życiowej, w tym w zdobywaniu umiejętności prawidłowego prowadzenia gospodarstwa domowego;

  4. udzielanie pomocy rodzinom w rozwiązywaniu problemów socjalnych;

  5. udzielanie pomocy rodzinom w rozwiązywaniu problemów psychologicznych;

  6. udzielanie pomocy rodzinom w rozwiązywaniu problemów wychowawczych z dziećmi;

  7. wspieranie aktywności społecznej rodzin;

  8. motywowanie członków rodzin do podnoszenia kwalifikacji zawodowych;

  9. udzielanie pomocy w poszukiwaniu, podejmowaniu i utrzymywaniu pracy zarobkowej;

  10. motywowanie do udziału w zajęciach grupowych dla rodziców, mających na celu kształtowanie prawidłowych wzorców rodzicielskich i umiejętności psychospołecznych;

  11. udzielanie wsparcia dzieciom, w szczególności poprzez udział w zajęciach psychoedukacyjnych;

  12. podejmowanie działań interwencyjnych i zaradczych w sytuacji zagrożenia bezpieczeństwa dzieci i rodzin;

  13. prowadzenie indywidualnych konsultacji wychowawczych dla rodziców i dzieci;

  14. realizacja zadań określonych w ustawie z dnia 4 listopada 2016 r. o wsparciu kobiet w ciąży i rodzin "Za życiem";

  15. prowadzenie dokumentacji dotyczącej pracy z rodziną;

  16. dokonywanie okresowej oceny sytuacji rodziny, nie rzadziej niż co pół roku, i przekazywanie tej oceny podmiotowi, o którym mowa w art. 17 ust. 1 ustawy z dnia 9 czerwca 2011 r. o wspieraniu rodziny i systemie pieczy zastępczej;

  17. monitorowanie funkcjonowania rodziny po zakończeniu pracy z rodziną;

  18. sporządzanie, na wniosek sądu, opinii o rodzinie i jej członkach;

  19. współpraca z jednostkami administracji rządowej i samorządowej, właściwymi organizacjami pozarządowymi oraz innymi podmiotami i osobami specjalizującymi się w działaniach na rzecz dziecka i rodziny;

  20. współpraca z zespołem interdyscyplinarnym lub grupą diagnostyczno-pomocową, o których mowa w art. 9a ustawy z dnia 29 lipca 2005 r. o przeciwdziałaniu przemocy domowej, lub innymi podmiotami, których pomoc przy wykonywaniu zadań uzna za niezbędną.

Informacja o warunkach pracy na stanowisku:

a) praca w siedzibie Ośrodka Pomocy Społecznej w Młynarach ul. Dworcowa 25 oraz na terenie zamieszkania podopiecznych, samochód służbowy do wykorzystania do pracy w terenie, w razie konieczności.

b) budynek OPS nie jest wyposażony w windy dla osób niepełnosprawnych, w pomieszczeniach pracy są wąskie przejścia i dojścia; ciągi komunikacyjne,
c) wymiar czasu pracy: ¾ etatu , z możliwością przejścia na pełen etat, przeciętnie 30 godzin tygodniowo (w przypadku osób niepełnosprawnych, zgodnie z odrębnymi przepisami).

Wymagane dokumenty:

a) list motywacyjny z własnoręcznym podpisem,b) kwestionariusz osobowy dla osoby ubiegającej się o zatrudnienie z własnoręcznym podpisem

c) kopie dokumentów poświadczające wykształcenie i doświadczenie,
d) w przypadku dobrowolnego podania innych danych niż wymienione w art. 221 Kodeksu pracy wymagane jest złożenie podpisanego oświadczenia
o wyrażeniu zgody na przetwarzanie danych osobowych.

Miejsce i termin złożenia dokumentów:

Wymagane dokumenty aplikacyjne z własnoręcznym podpisem należy składać
w zaklejonych kopertach z dopiskiem „oferta pracy na stanowisko asystenta rodziny w
Miejsko Gminnym Ośrodku Pomocy Społecznej w Młynarach.

1) osobiście w siedzibie Ośrodka Pomocy Społecznej w Młynarach ,
ul. Dworcowa 25, , sekretariat lub

2) przesłać na adres: Miejsko Gminny -Ośrodek Pomocy Społecznej
w Młynarach , ul. Dworcowa 25, 14-420 Młynary

3) przesłać droga mailową na adres: sekretariat@mgops.mlynary.pl

W przypadku wykorzystania drogi mailowej do przesłanej wiadomości załącza się skany dokumentów wyszczególnionych w ogłoszeniu, w tym podpisane własnoręcznie przed zeskanowaniem oświadczenia. Osoby zaproszone na rozmowę kwalifikacyjną są zobowiązane dostarczyć oryginały własnoręcznie podpisanych oświadczeń najpóźniej w dniu rozmowy kwalifikacyjnej.
Inne informacje:

Proszę o podanie danych kontaktowych w celu ewentualnego zaproszenia na rozmowę.
Dokumenty osób, które nie zostały zatrudnione, zostaną komisyjnie zniszczone.


KLAUZULA INFORMACYJNAZgodnie z art. 13 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (4.5.2016 L 119/38 Dziennik Urzędowy Unii Europejskiej PL)
informuję, że:

  1. Administratorem Pani/Pana danych osobowych przetwarzanych w Miejsko Gminnym Ośrodku Pomocy Społecznej w Młynarach jest Kierownik Ośrodka.

  2. Dane osobowe Pana/i/ będą przetwarzane w celu realizacji procedury rekrutacji na podstawie art. 6 ust. 1 lit. a i c, oraz 9 ust. 2 lit. a, b ogólnego rozporządzenia j/w o ochronie danych, Kodeksu Pracy – Ustawa z dnia 26 czerwca 1974 r. (t.j. Dz. U. z 2022 r., poz. 1510 z późn. zm.) oraz ustawy z dnia 9 czerwca 2011 r. o wspieraniu rodziny i systemie pieczy zastępczej (t.j. Dz. U. z 2022 r., poz. 447 z późn. zm.)

  3. Pana/pani dane osobowe mogą być przekazywane następującym kategoriom odbiorców: instytucjom kontrolującym jednostki samorządu terytorialnego, dostawcom usług technicznych, organizacyjnych i prawnych, umożliwiającym prawidłowe zarządzanie Ośrodkiem.

  4. Dane osobowe Pana/Pani będą przechowywane przez okres 3 miesięcy po zakończeniu procedury naboru.

  5. Posiada Pan/i prawo do: żądania od administratora dostępu do danych osobowych, prawo do ich sprostowania, prawo do wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania, prawo do cofnięcia zgody, w przypadku, gdy podstawą przetwarzania była wydana zgoda, prawo do ich usunięcia.

  6. Przysługuje Panu/Pani prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego, tj. Prezesa Urzędu Ochrony Danych.

  7. Podanie danych osobowych jest wymogiem ustawowym i jest obowiązkowe ze względu na przepisy prawa pracy.

  8. Pana/Pani dane nie będą podlegały profilowaniu.

 

 

Kierownik M-GOPS

Katarzyna Żukowska


 

MGOPS Katarzyna Albartowicz

Liczba wyświetleń: 904

Podziel się:

Oceń:

Komentarze (0)

Dodanie komentarza oznacza akceptację regulaminu. Treści wulgarne, obraźliwe, naruszające regulamin będą usuwane.


Pozostałe