W nawiązaniu do wielu pytań zadawanych przez Mieszkańców Naszej Gminy informujemy o powiązaniu obowiązku zgłoszenia wszystkich osób zamieszkujących pod wybranym adresem w deklaracji o opłacie za gospodarowanie odpadami komunalnymi i ilością osób wymienionych we wniosku o wypłatę dodatku węglowego oraz we wniosku o wypłatę dodatku z tytułu wykorzystywania innych źródeł ciepła.
Gminy są zobowiązane do starannej weryfikacji składanych wniosków, a co za tym idzie sprawdzamy zgodność przekazanych przez Państwa danych o ilości zamieszkujących osób pod danym adresem.
Zgodnie z art. 6m pkt 2 Ustawy o utrzymaniu czystości i porządku w gminach (Dz. U. 2022 poz. 1297 z późn. zm. ) W przypadku zmiany danych będących podstawą ustalenia wysokości należnej opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi lub określonej w deklaracji ilości odpadów komunalnych powstających na danej nieruchomości, właściciel nieruchomości jest obowiązany złożyć nową deklarację w terminie do 10 dnia miesiąca następującego po miesiącu, w którym nastąpiła zmiana. Opłatę za gospodarowanie odpadami komunalnymi w zmienionej wysokości uiszcza się za miesiąc, w którym nastąpiła zmiana.
W związku z powyższym każdą zmianę w ilości Mieszkańców należy niezwłocznie zgłosić zmieniając deklarację śmieciową.
Osoby, które tego obowiązku nie spełniły zostaną wezwane do złożenia wyjaśnień.
Jednocześnie informujemy, że jeśli ustalimy, że ktoś nie dopełnił obowiązku i nie złożył owej deklaracji może zostać wezwany do opłacenia należności za okres od powstania obowiązku wnoszenia opłat.