W środę, 23 października podpisano umowę z Urzędem Marszałkowskim Woj. Warmińsko-Mazurskiego na dofinansowanie zadania pn. „Wdrożenie systemu e-usług w Gminie Młynary” w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Woj. Warmińsko-Mazurskiego na lata 2014-2020 z działania 3.1 cyfrowa dostępność informacji sektora publicznego oraz wysoka jakość e-usług.
Projekt Gminy Młynary, polegał będzie na informatyzacji Urzędu Miasta i Gminy w Młynarach poprzez wymianę sprzętu i wdrożenie zintegrowanego systemu e-usług publicznych. W ramach projektu w Urzędzie wdrożonych zostanie łącznie 18 różnych e-usług, które umożliwią petentom załatwianie spraw urzędowych poprzez internet bez wychodzenia z domu m.in.:
- prowadzenie spraw w zakresie podatków,
- prowadzenie spraw w zakresie opłat za gospodarowanie odpadami komunalnymi,
- złożenie wniosku o zwrot podatku akcyzowego zawartego w cenie oleju napędowego wykorzystywanego do produkcji rolnej,
- złożenie wniosku o wydanie zaświadczenia o wielkości gospodarstwa rolnego w hektarach fizycznych i przeliczeniowych,
- złożenie wniosku o wydanie zaświadczenia o niezaleganiu w podatkach lub stwierdzające stan zaległości,
- udział w konsultacjach społecznych,
- złożenie wniosku o wydanie wypisu i wyrysu z miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego,
Projekt obejmie także wymianę sprzętu komputerowego, modernizację strony internetowej oraz wdrożenie systemu elektronicznego obiegu dokumentów w urzędzie. Realizację projektu zaplanowano w 2020 roku. Całkowity koszt inwestycji to 1 474 155,00 zł, w tym 85% stanowi dofinansowanie w kwocie 1 253 031,75 zł.