„Tropami przyrody”- ścieżka przyrodnicza w Szkole Podstawowej w Błudowie

  • 2017-06-12, 22:54
  • SP_Bludowo
„Tropami przyrody”- ścieżka przyrodnicza w Szkole Podstawowej w Błudowie
„Tropami przyrody”- ścieżka edukacyjno-zdrowotna W Szkole Podstawowej w Błudowie realizowany jest projekt ekologiczny pod hasłem "Tropami przyrody- ścieżka przyrodnicza”. Współfinansowany jest ze środków Wojewódzkiego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej w Olsztynie. Czas realizacji programu: 3 kwietnia – 14  Czerwca 2017r. Adresatami  programu są uczniowie, nauczyciele i społeczność lokalna Wartość przedsięwzięcia – 5 450,00zł Wysokość dofinansowania ze środków WFOŚiGW w Olsztynie/Elbląskiego Centrum Edukacji Ekologicznej w Elblągu  - 3 000,00 zł Główne założenia programowe: · Stworzenie „żywej pracowni”, w której dzieci będą mogły prowadzić ciekawe badania, obserwacje. · Zdobywanie i doskonalenie umiejętności obserwowania i analizowania zjawisk przyrodniczych, kształtowanie u dzieci zdolności wielozmysłowego odbierania bodźców zewnętrznych...  

„Tropami przyrody”- ścieżka edukacyjno-zdrowotna

W Szkole Podstawowej w Błudowie realizowany jest projekt ekologiczny pod hasłem "Tropami przyrody- ścieżka przyrodnicza”. Współfinansowany jest ze środków Wojewódzkiego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej w Olsztynie.

Czas realizacji programu: 3 kwietnia – 14  Czerwca 2017r.
Adresatami  programu są uczniowie, nauczyciele i społeczność lokalna

Wartość przedsięwzięcia – 5 450,00zł
Wysokość dofinansowania ze środków WFOŚiGW w Olsztynie/Elbląskiego Centrum Edukacji Ekologicznej w Elblągu 3 000,00 zł

Główne założenia programowe:

· Stworzenie „żywej pracowni”, w której dzieci będą mogły prowadzić ciekawe badania, obserwacje.

· Zdobywanie i doskonalenie umiejętności obserwowania i analizowania zjawisk przyrodniczych, kształtowanie u dzieci zdolności wielozmysłowego odbierania bodźców zewnętrznych.

Cel:

· Zbliżenie dziecka do świata przyrody poprzez dostrzegania jego piękna, nabywanie opiekuńczego stosunku do świata roślin i zwierząt,

· Kształtowanie mądrego i umiejętnego współżycia człowieka z przyrodą, rozwijanie poczucia troski i odpowiedzialności o obecną i przyszłą jakość życia na Ziemi.

· Uświadomienie potrzeby zdrowego stylu życia.

· Zapobieganie nadwadze i otyłości poprzez edukację społeczeństwa w zakresie aktywności fizycznej.

· Aktywizacja środowiska lokalnego do działań na rzecz edukacji przyrodniczej i aktywności ruchowej. 

· Zaangażowanie społeczności szkoły do tworzenia ścieżki „Tropami przyrody”.

                                             

W  ramach projektu zostanie utworzona ścieżka  edukacyjna „Tropami przyrody”.

W wyniku realizacji projektu powstanie 5 przystanków tematycznych połączonych ze sobą ciągami komunikacyjnymi. Będą to:

1)  „Leśne rekordy” skocznia w dal. Odczytywanie wyników uzyskanych w skoku w dal  z możliwością porównania  do długości  skoków zwierząt. W tym celu planujemy zakup skoczni.

2)  Ścieżka zmysłów

PRZYSTANEK DOTYK STÓP Zdejmij buty i poczuj pod stopami dotyk naturalnych materiałów takich jak: drewno, kamień, liście, piasek, szyszki…

PRZYSTANEK DOTYK Dotknij i zbadaj czym różnią się do siebie rodzaje szyszek, drewna, igliwia oraz innych owoców lasu. Różne rodzaje gleby umieszczone w przezroczystych pojemnikach.

PRZYSTANEK WĘCH Zatrzymaj się i powąchaj jak intensywnie i pięknie pachnie natura. Grządka z ziołami (majeranek, mięta, lawenda).

PRZYSTANEK DŹWIĘK Posłuchaj jak różnie i ciekawie potrafi brzmieć drewno - dendrofon.

3)  „Idziemy tropem zwierząt”. Odlane w betonowych krążkach tropy (sarny, dzika, zająca) rozłożone w terenie. Uczniowie idą po krążkach wybranym tropem.

4)  Edukacyjny tor przeszkód - ławeczka równoważna z porównaniem rozpiętości wybranych gatunków ptaków. Ławeczka z taśmą na której zaznaczona jest rozpiętość  skrzydeł ptaków: orlika, bociana, gołębia, myszołowa.

5)  „Znajdź budkę”. Przywieszone budki lęgowe o różnej wielkości otworów (5 sztuk). Uczniowie dobierają piłeczki do wielkości otworu  identyfikując się z wybranym ptakiem. Stacja wyposażona w tablicę informacyjną budki lęgowe i ich mieszkańcy. Zakupiona  ze środków WFOŚ w 2014 r.

Projekt opracowany przez  Annę Strzelecką  i  Martę Matak.

W wykonanie ścieżki zaangażowani: uczniowie, rodzice, pracownicy Nadleśnictwa Zaporowo - p. Antoni Czyż i Piotr Semkiw,  szkolny konserwator -  Krzysztof Zdziech

www.wfosigw.olsztyn.pl/

SP_Bludowo

Liczba wyświetleń: 661

Podziel się:

Oceń:

Komentarze (0)

Dodanie komentarza oznacza akceptację regulaminu. Treści wulgarne, obraźliwe, naruszające regulamin będą usuwane.


Pozostałe